Žabkin prvý blog

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Vzťahy a ja

Po diskusii na hogovom blogu ma presvedčili, že by som mala napísať článok.. Tak teda tu ho máte..
Prečo moje vzťahy vždy končia dobre?
 
Nie, nekončia vždy dobre. Môj prvý dlhší vzťah trval 7 mesiacov.. Dlho som si myslela, že je všetko ok, ale ku koncu sa mi dostalo do uší, že ma podvádza na každom kroku. Robil po celom slovensku, a skoro v každom meste si našiel nejakú frajerku/milenku/niečo. Rozchod bol ťažký a búrlivý, skoro sme sa pobili na ulici, išla som naňho s kladivom. (mala som 15, teraz by som to už riešila ináč. Aj keď, vtedy mi nebolo všetko jedno, no teraz je to už len úsmevná spomienka..) Ale s odstupom času.. No, trvalo mi to asi týždeň, kým som sa od toho odosobnila, začala som mu priať všetko najlepšie, a dúfala som, že nájde to, čo tak hľadal. Mňa to ešte mrzelo, ale skôr kvôli tomu, že som tomu nedokázala zabrániť, že to takto muselo skončiť.
 
Všetky ostatné vzťahy, či už som rozchod iniciovala ja, alebo oni, vždy sme skončili ako kamaráti, doteraz sa s väčšinou z nich stretávam, a pri každom ma úprimne teší, keď sa im darí v iných vzťahoch. Pri jednom som to nedokázala tak rýchlo, rozišiel sa so mnou s tým, že ostaneme kamaráti.. (haha, irónia osudu. Kedysi som sa tak isto rozchádzala ja, ale to bola ešte iná etapa môjho života). Ale práve pre to, že som to isté robila ja, dokázala som ho pochopiť, prečo to už nedokáže ďalej držať.. Teraz má priateľku, a napriek tomu, že som ju ešte nikdy nevidela, vidím na ňom, že je šťastný, a tak sa teším.. (zdravím Ťa, cica-mica.)
 
Vždy som svoje vzťahy brala tak, že z toho vyťažím čo najviac (nie materiálne!!!). Myslím tým to, že si to citovo užijem, nebudem sa umárať predstavami čo ak, proste sa z toho teším a verím, že to vydrží. A ak nie? Prajem len to najlepšie, a poviem si, že sme si asi neboli súdení. Radšej budem znovu hľadať, ako keby som mala ten vzťah držať nasilu, a boli by sme obaja nešťastní. Viem, že všetko je tak, ako má byť. Každý vzťah mi niečo dal, niečo, čo neľutujem, a ani nikdy nebudem. Aj to zlé ma niekam posunulo. (Človeku sa nestane to, čo by od prírody neuniesol)
 
Najdlhší vzťah zatiaľ (pretože môj terajší vzťah to za chvíľu prekoná)..Andy.. Hmm, bolo to krásne, ťažké, zložité.. Ale som rada, že som do toho išla. Napriek všetkému, čo sme si odskákali.. Veď my vieme. Na tento vzťah (ako na všetky ostatné) budem do konca života spomínať. (Môj drahý by ma teraz asi zabil, ale nedá mi to..)
Príliš neskoro si si uvedomil, čo si vo mne mal. Prajem Ti, aby prišla tá Láska. Ja viem, povedal by si, že tá už tu bola. Vlastne, podľa Teba boli dve.. Tvoja prvá, a ja.. No, tak isto môže prísť aj tá ďaľšia. Prajem Ti to. Neozývam sa preto, aby som neprovokovala. Aspoň podľa toho, ako hovoríš, Ťa to bolí. A to nechcem. Ver mi, aj mňa to bolelo, ale prekonala som to.
Nie, už by som sa asi nevrátila, ale netuším, kam ma život zavedie. Možno raz znovu do náručia mojej bývalej lásky. Nepočítam s tým, je mi dobre tam, kde som, a dúfam, že to vydrží. (Takže chlapi, máte smolu.. ;-D ).
 
Vždy som bola taká, že som sledovala to, čo chce môj partner. Ak som mala pocit, že bude šťastnejší s inou, poslala som ho za ňou. Nebolo to ťažké, pretože mi predsa išlo o jeho dobro. A ak ste úprimne presvedčení, že pre neho robíte dobre, nebude Vás to bolieť, keď uvidíte jeho šťastie. Bolo to stále lepšie, ako keby som myslela iba na seba, ak chcel ísť, pretože tým by som ho iba trápila.
Asi toľko k tomu, prečo so všetkými bývalými ostávam v dobrom kamarátskom vzťahu.. :)
 

moje úvahy | stály odkaz

Komentáre

  1. hmmm, žabka, máš môj neskonalý obdiv...
    tvoj prístup k partnerským vzťahom je dokonalým popretím teórie sebeckých génov a mémov...
    Tvoj prístup sa mi páči, žiaden vzťah sa naozaj nasilu udržať nedá, no s tým posielaním svojich lások za inými partnerkami, ku ktorým ich to ťahá, by som to asi tak nepreháňal, právo na šťastie majú totiž nielen chlapi, ktorých miluješ, a ich vyhliadnuté alternatívy k tebe, práve tak ho máš aj ty.
    O niektoré vzťahy sa oplatí zabojovať, a až keď vyčerpáš všetky primerané možnosti (nemyslím tým na menšie či väčšie kladivá :)), až potom to vzdať a v dobrom sa rozísť...
    publikované: 02.11.2006 13:32:48 | autor: hogofogo (e-mail, web, autorizovaný)
  2. hm
    aj ja som sa snazila, fakt byt kamaradka svojim byvalym. ale vacsinou, aj ked sa rozisli oni, tak sa so mnou nechceli bavit..... no sak neva, uz som si zvykla. bavia sa so mnou fakt iba niekolki
    publikované: 02.11.2006 13:36:04 | autor: Viera (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. Viera, mnohé vzťahy, o ktorých veríme, že sú láskou...
    skutočnej lásky mnoho v sebe nemajú, a nie je v nich ani kamarátstvo...
    ak sa takýto vzťah, takáto "láska", rozpadne, nemôže po nej zostať ani len to karátstvo.
    publikované: 02.11.2006 13:53:44 | autor: hogofogo (e-mail, web, autorizovaný)
  4. ... kamarátstvo, sorry ;(
    publikované: 02.11.2006 13:54:32 | autor: hogofogo (e-mail, web, autorizovaný)
  5. hogo
    práve preto, že si vážim samu seba, viem, že ak ten človek so mnou nechce byť, je zbytočné bojovať, pretože aj tak už budem vedieť o tom, že nie je až tak šťastný, a v tom prípade ani ja nemôžem byť šťastná. Ty by si dokázal byť šťastný, keby si vedel, že tvoja láska chce byť s niekým iným? Veď keď ju budeš nasilu držať pri sebe, ona sa možno obetuje, ale bude sa trápiť, a budeš sa trápiť aj ty.. Iba človek, ktorý myslí iba na seba, bude šťastný, ak s ním niekto ostane nasilu.. (neber to osobne, hogo, nemal to byť útok na tvoju reakciu)..
    publikované: 02.11.2006 14:11:39 | autor: malazaba (e-mail, web, autorizovaný)
  6. žabka, nepísal som o držaní nasilu, ale o zabojovaní...
    za seba, na to má každý človek právo bez toho, aby bol podozrievaný zo sebectva...
    a že ak ten človek s tebou nechce byť??? chlap často ani sám presne nevie, čo vlastne chce, tak mu daj čas si to ujasniť a neodháňaj ho hneď od seba... toto som chcel vyjadriť, nič viac.
    publikované: 02.11.2006 14:19:12 | autor: hogofogo (e-mail, web, autorizovaný)
  7. rada som si
    precitala dalsi Tvoj clanok...citala a rozmyslala, povzdychla s tym, ze by sme mali na to mysliet a spravat sa tak...aj ja som za kamaratske vztahy, ak sa dvaja rozidu, i ked samozrejme iba v tom pripade, ak ten druhy nebol nasilnik, sociopat, vrah, ci nieco podobne, i ked aj v tom pripade by clovek mal asi popriat tomu druhemu, aby nasiel spravny smer v zivote a mohol byt stastny...kazdy vztah by mal v sebe zahrnat pevne zaklady, ktore tvori kamaratstvo, priatelstvo atd..ak ak sa v laske nieco "pokazi", tak sa od tych zakladov da odrazit a stavat na nich, a i v pripade rozchodu sa to kamaratstvo objavi a obnovi, i ked to niekedy moze trvat dlhsie...ak to nebol vztah zalozeny na podobnych zakladoch, tak potom ak sa dvaja rozidu, asi ich nic nespaja a idu vlastnou cestou, v tom pripade si vsak myslim, ze to pre nich bolo najlepsie...zabka, drzim palce pri kamaratskych vztahoch a najviac pri tom celozivotnom...cmuk;-)
    publikované: 02.11.2006 14:33:45 | autor: angie (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. hogo
    ja viem, že si to myslel inak.. každopádne, ja som taká, a iná asi nebudem. Myslím si, že ak chce byť so mnou, ani ho nenapadne chcieť byť s niekým iným. Ak áno, púšťam ho. A ak naozaj dovtedy nevedel, čo chcel, uvedomí si to v správny čas. Možno iba pôjde vyskúšať preč, a príde na to, že u mňa mu bolo lepšie. Ak by to nevyskúšal, a ostal by so mnou, možno bude celý život rozmýšľať nad tým, čo keby.. Takto aspoň viem, že so mnou neostal iba preto, že som to chcela ja.. Samozrejme, že to úplne nevzdám hneď, skúsim. A ak vidím, že možnosť iného vzťahu mu stále rezonuje v hlave, nechám ho, nech si ide..
    publikované: 02.11.2006 14:40:54 | autor: malazaba (e-mail, web, autorizovaný)
  9. angie
    máš pravdu, všetko to závisí aj od toho, aký bol ten vzťah. Asi moje vzťahy všetky začínali, alebo stavali aj na kamarátstve, vďaka tomu sa s nimi teraz dokážem porozprávať aj o ich ďaľších vzťahoch.. A som rada, že je to tak..
    Ďakujem za tvoj komentár.. :)
    publikované: 02.11.2006 14:43:21 | autor: malazaba (e-mail, web, autorizovaný)
  10. bééé, a mne si za komentár nepoďakovalaaaaa... ;(
    Nnno, ok, každý človek má iné skúsenosti, iné kritéria, iné osvedčené stratégie...
    Zaujímala by ma však jedna vec: ak si s niekým chodila, nikdy ti nezišlo na um, čo by bolo, keby si si vyskúšala vzťah s iným mužom? a ak ti to na um zišlo, toho prvého si hneď opustila??
    (ak nechceš odpovedať, nemusíš, pochopím to... radšej žiadna odpoveď ako odpoveď vyhýbavá)
    publikované: 02.11.2006 14:51:19 | autor: hogofogo (e-mail, web, autorizovaný)
  11. hogo
    prepáč.. Ako som si to mohla dovoliť?
    Ďakujem Ti za komentár(e).. :)
    Možno sa budeš čudovať, ale opustila. Nie, nejde o prvotnú myšlienku, respektíve o pozeranie sa na niekoho iného. to robia všetci. Ide o to, že ak si s niekým druhým aj niečo začnem. Stalo sa mi raz, že som začala až moc rozmýšľať o jednom konkrétnom človeku, a vtedy som si uvedomila, že asi ten vzťah nie je až taký silný, keď mám chuť ísť za niekým iným. Nedokázala by som ho podviesť, ale vedela som, že k tomu asi skôr či neskôr dojde, ak mám takéto myšlienky a skoro činy. porozprávala som sa s ním a rozišli sme sa.. Myslíš, že je lepšie podviesť? Nedokázala by som mu tak ubížiť.
    Aj keď, ja som už neveru prekusla. Vtedy som bojovala, a dlho, až sa mi veľa ľudí čudovalo, že to nechávam tak. Nechala som, bolo mu asi lepšie, keď tam išiel. Ťažko sa mi to vyjadruje takto, musel by si poznať podrobnosti všetkých mojich vzťahov, aby si vedel, ako som to myslela..
    publikované: 02.11.2006 15:02:57 | autor: malazaba (e-mail, web, autorizovaný)
  12. žabka, myslím, že ti rozumiem...
    a na otázku, či si myslím, že je lepšie podviesť odpovedám jednoznačne: NIE.
    Oceňujem, že si vo vzťahoch s mužmi taká otvorená, priama a - nebojím sa povedať - čestná... k sebe aj ku svojim partnerov. nevída sa tak často, máš môj obdiv a uznanie, vážne. :)
    a tiež si vážim, že si to napísala takto verejne, mnohým dievčatám tým môžeš pomôcť, dať im akýsi (nazvime to) návod, ako riešiť podobné dilemy...
    publikované: 02.11.2006 15:09:05 | autor: hogofogo (e-mail, web, autorizovaný)
  13. hogo
    červenám sa..
    Ďakujem za poklonu.. :)
    Nie som dokonalá, ale toto sa nikdy netýka iba mňa, preto sa snažím robiť to tak, aby som ublížila čo najmenej, a radšej teda sebe.. Ak ubížim niekomu inému, budem trpieť aj ja.. aspoň podľa toho, ako sa poznám..
    publikované: 02.11.2006 15:19:22 | autor: malazaba (e-mail, web, autorizovaný)
  14. hm, červenajúca sa rosnička, to musí byť rozkošné :))
    no červenať sa vôbec nemusíš... máš vari pocit, že som povedal niečo, čo ti nepatrí, hm???
    publikované: 02.11.2006 15:22:18 | autor: hogofogo (e-mail, web, autorizovaný)
  15. hogo
    neviem inak reagovať na pochvalu, výdy sa červenám.. :)
    a už dlho mi nikto nepovedal, že som rozkošná.. :)
    publikované: 02.11.2006 15:26:32 | autor: malazaba (e-mail, web, autorizovaný)
  16. žabka, božemôj, jak to, že nevieš reagovať na pochvalu?
    Veď teba musia chlapi chváliť od rána do večera, či nie?? :)
    A to, že ti dlho nikto nepovedal, že si rozkošná (rosnička :)), to ti teda neverím, prepáč...
    publikované: 02.11.2006 15:32:56 | autor: hogofogo (e-mail, web, autorizovaný)
  17. hogo
    tak tentokrát mi ty neveríš? vymenili sme si úlohy? no dobre.. :)
    našťastie ma chlapi nechvália od rána do večera, to by som bola moc namyslená..
    a skutočne mi už dlho nikto nepovedal, že som rozkošná. naposledy môj drahý asi pred mesiacom. nejde o to, že by ma nechválil, iba konkrétne toto slovo som už dlho nepočula. a páči sa mi.. :)
    publikované: 02.11.2006 15:38:40 | autor: malazaba (e-mail, web, autorizovaný)
  18. :))) cmuk
    publikované: 02.11.2006 15:39:55 | autor: hogofogo (e-mail, web, autorizovaný)
  19. hm
    isteže by som to tak chcela brat ako ty...lenze ja, aj ked byvalych uz nelubim a nic k nim necitim...stalema pritahuju, cize sa nevyhnem pripadnym akciovkam s nimi... Ale nesťažujem sa=)
    publikované: 02.11.2006 18:37:19 | autor: werčul (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. werčul
    Nedá sa zabudnúť na bývalé vzťahy. Ak som s niekým skončila, a nikoho som po ňom nemala, neodpustila som si mierny flirt. Obaja sme vedeli, že už z toho nič nebude, ale ten pocit, keď s niekým flirtuješ.. Ale to funguje iba v prípade, že ten vzťah bol ok, a že ani jeden z nás nemá partnera. Nešlo o sex, iba o občasné zdvihnutie sebavedomia toho druhého. Ak teda vaša komunikácia pokračuje, znamená to, že to bol dobrý vzťah, obojstranne vyvážený.. :)
    publikované: 03.11.2006 08:49:20 | autor: malazaba (e-mail, web, autorizovaný)
  21. žabka, múdro, páči sa mi tvoj prístup čím ďalej viac :))
    publikované: 03.11.2006 08:52:56 | autor: hogofogo (e-mail, web, autorizovaný)
  22. hogo
    to ma teší.. :)
    publikované: 03.11.2006 09:00:59 | autor: malazaba (e-mail, web, autorizovaný)
  23. ... vďačne a zaslúžene :))
    publikované: 03.11.2006 09:08:41 | autor: hogofogo (e-mail, web, autorizovaný)
  24. ok
    Ahoj zabka, no musim uznat ze nejaky ten obdiv si zasluzis, poznam ta uz dlho a viem, ze si taka ako tu pises... a obdivujem to, nie kazdy by dokazal to co ty, mozno po nejakom obdobi. Ale suhlasim, vztah na silu je zly pre obidvoch lebo to uz nie je vztah.
    Drz sa a bud taka...
    publikované: 05.12.2006 13:33:35 | autor: zuzu (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. zuzu
    Ďakujeeem.. :)
    Tiež sú za tým niečím aj skúsenosti, niečo ma naučili iní.. a tak.. Quak
    publikované: 05.12.2006 13:38:03 | autor: malazaba (e-mail, web, autorizovaný)
  26. jo
    Zo vsetkeho si mozes brat nejake ponaucenie. Niekto ma ale tazku povahu a nikdy nevies ako zareaguje, ty si sa uz viac krat zachovala tak isto a s pokojom... az na to kladivo.
    A je to jedinecne, ze mas s nimi priatelsky vztah a este si aj stastna ked su oni, vacsina by zareagovala opacne
    publikované: 05.12.2006 13:47:00 | autor: zuzu (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. zuzu
    ja viem.. ale toto mám po mame, že mi záleží na ostatných, a ak sú ľudia okolo mňa šťastní, som šťastná aj ja..
    publikované: 05.12.2006 13:52:37 | autor: malazaba (e-mail, web, autorizovaný)
  28. viem
    No to mam ja zas po otcovi, ale zas neviem ako by som ja zareagovala, vies aku mam povahu...ja tiez myslim na inych ale ak ma niekto nahneva... vsak vies.. :-))
    No fakt je ze za s neviem ake si mala ty s nimi vztahy a nikto sa nevzije do tvojich pocitov
    publikované: 05.12.2006 13:59:49 | autor: zuzu (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. zuzu
    každý sme nejaký a každý reaguje podľa svojho svedomia.. :) takže by si sa určite zachovala správne.. možno ináč ako ja, ale voči tvojej osobe určite dobre..
    publikované: 05.12.2006 14:07:57 | autor: malazaba (e-mail, web, autorizovaný)
  30. ok
    No tak to teda dufam :-)))
    publikované: 05.12.2006 14:12:13 | autor: zuzu (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. zuzu, všetko zlé
    je na niečo dobré, veď som ti to povedala, a ukázalo sa to aj na tom, čo spravila Monika..
    publikované: 05.12.2006 14:45:42 | autor: malazaba (e-mail, web, autorizovaný)
  32. zdravim aj ja teba
    milé, dakujem.. :oD
    publikované: 16.06.2007 21:54:19 | autor: cica-mica (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014